Biuro Porad. Jak postępować z klientem typu „labrador”?

2018-05-24

Dużej części przemówień towarzyszy zakłócanie mówcy przez publiczność. Tylko jedno na sto przemówień kończyło się tak jak się zaczynało. Reszcie towarzyszą emocje. Niemal zawsze znajdzie się tzw. trudny klient. Dzisiaj opowiem jak postępować się z odbiorcą typu  „Labrador”. Tak przyjacielskiego psa wobec ludzi i innych psów chyba nie znajdziesz. To sympatyczni, często towarzyscy z natury …

Biuro Porad. Przypomnienie

2018-05-17

Zakończenie jest tak ważnym elementem twojego przemówienia. Postaraj się przyciągnąć uwagę audytorium. Zwiększ skuteczność odbioru twojego ciekawego i przecież wypieszczonego zakończenia. Teraz przedstawię sposób na skuteczne i ciekawe zakończenie. Został sprawdzony przez doświadczonych mówców. Wykorzystaj ich wiedzę i przećwicz jego podczas najbliższych wystąpień publicznych.  Najprostsza wersja zakończenia jest niemal parafrazą wstępu. Sprowadza się ono do: …

Biuro Porad. Kim jest moje audytorium?

2018-05-10

Przed wystąpieniem warto przeanalizować swoje audytorium, i na jego podstawie zbudować wizerunek, który odpowiednio nastawi do ciebie publiczność, zanim przed nią wystąpisz. Przygotowując się do przemówienia ustal kto będzie Ciebie słuchał. Weź pod uwagę przede wszystkim: – wykształcenie i znajomość tematu przemówienia – wielkość audytorium – osobiste potrzeby audytorium – normy kulturowe i obyczajowe – …

Biuro Porad. Jak opracować strategię przemówienia?

2018-05-03

W praktyce taktyka wystąpień publicznych wynika ze strategii. To konkretne, planowane działanie, którego podstawą jesteś ty i twój cel. Mówiąc krótko to umiejętność wpływania na konkretne audytorium. To sztuka takiego przemawiania, aby osiągnąć cel. Budując strategię, musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań. Oto one: 1)Kim jestem? 2)Jaki jest mój temperament? 3)Jakie mam umiejętności? 4)W jakiej …