Biuro Porad. Kim jest moje audytorium?

2018-05-10

Przed wystąpieniem warto przeanalizować swoje audytorium, i na jego podstawie zbudować wizerunek, który odpowiednio nastawi do ciebie publiczność, zanim przed nią wystąpisz.

Biuro Porad, Seweryn Szkolenia, wystąpienia publiczne, mowa ciała

Przygotowując się do przemówienia ustal kto będzie Ciebie słuchał. Weź pod uwagę przede wszystkim:

– wykształcenie i znajomość tematu przemówienia

– wielkość audytorium

– osobiste potrzeby audytorium

– normy kulturowe i obyczajowe

– cechy nadawane przez audytorium funkcji, którą pełnisz lub instytucji, którą reprezentujesz

– powszechnie pożądane cechy nadawane branży, stanowisku, funkcji.

Odpowiedzi na tę pytania będą podstawą taktyki, którą będziesz stosował w czasie przemawiania. U dobrego mówcy taktyka zawsze wynika ze strategii i nigdy nie wychodzi poza ramy wizerunku w niej przyjętego.